GETVERDERRIE!!! vervolgd...

Maar het bleef dus niet bij die ene dag afgesloten te zijn geweest! Een week later, afgelopen maandag dus, was het weer raak! Waarom dan? U vervuilt het internet! Mooi is dat, want IK doe dat niet. Wat kan er aan de hand geweest zijn?

O ja, ik heb afgelopen week de nieuwste patch van Windows 10 geïnstalleerd. En die zet de kwetsbaarheid van de OpenSSH folder weer gewoon terug! Onmiddellijk aangepast. Maar ook nog iets anders gedaan: dat Safe Online van Ziggo (in wezen de F-Secure virusscanner) vangt het probleem helemaal niet af. Ik heb maar eens verder gezocht en probeer het nu met de gratis versie van BitDefender. Die vindt een hele hoop meer ongein! Daar zijn ze bij Ziggo op zich al verbaasd over en daar ben ik dan weer verbaasd over, want iedereen die in dit vak werkt, hoort te weten dat geen enkele virusscanner ALLES kan vinden. Maar goed, bij Ziggo ontbreekt wel vaker de kennis... Ik heb ze op gegeven moment gesommeerd ons opnieuw aan te sluiten. En daarbij gezegd dat ik onze juridische positie ga onderzoeken. Dat soort taal help meestal. Nu ook. Ik weet wel dat ze zich kunnen beroepen op de "Algemene Voorwaarden", maar tegelijk is het zo dat ik gehackt ben en dat Ziggo ons niet tegen die hack heeft kunnen beschermen. Wie is er nu fout?
Komt de volgende ongein langs: "We zien dat u weer aangesloten bent, fijn hoor!" "IK BEN HELEMAAL NIET OPNIEUW AANGESLOTEN!" "Dat is heel vreemd, want ik zie hier dat u... o... blijft u even hangen?.... ja dank u voor het wachten. U wordt zo direct weer aangesloten, kan een paar uur duren, maar ik ga er persoonlijk voor zorgen!"

Nou, het feit dat ik dit intik op een server die in Duitsland staat, betekent dat alles weer werkt. Maar niet hoera dus. We gaan gewoon overstappen! "Zou u dat wel doen? Bij die anderen is alles trager en niet leuk." "Ja hoor, dat zou ik heus doen. Sterker nog! Ik doe het!"
Duurt nog even  voordat dat allemaal actief is. Maar ja...

Hopelijk ben ik nu voorgoed verlost van die onzin!

Datum